Nieuws over de verbouwing in Velserbroek

Gepubliceerd op: 7 september 2023 23:30

De Bibliotheek in Velserbroek is GESLOTEN wegens verbouwing. Wil je meer te weten komen over de verbouwing, de tijdelijke locatie en de heropening? Kijk dan op onze verbouwingspagina.

Op maandag 4 september is de tijdelijke locatie in de Beekvliet geopend. De Beekvliet is  op 300 meter afstand aan de Aletta Jacobsstraat. Een flink deel van de collectie, zowel voor kinderen als volwassenen, zal beschikbaar blijven voor leden. Daarnaast zal de Bibliotheek zorgen voor gratis reserveren van boeken die in IJmuiden staan. Een groot deel van de jeugdactiviteiten kan ook doorgang houden. Kortom, de dienstverlening zal zo compleet mogelijk blijven.

Vanaf augustus wordt de Bibliotheek Velserbroek verbouwd. Na de verbouwing is de Bibliotheek omgetoverd tot een prachtige multifunctionele locatie waar naast boeken lezen, leren en ontmoeten ook ruimte is voor activiteiten van Stichting Welzijn en een café zal worden bemenst door Buitengewoon. Tegelijkertijd zal het pand ook verduurzaamd worden. De verbouwing zal ongeveer een halfjaar in beslag nemen.

Naar de verbouwingspagina