Week van het lezen en schrijven

Gepubliceerd op: 30 augustus 2023 14:46

Elk jaar in de 2de week van september is er extra aandacht voor geletterdheid en hoe belangrijk het is om je te kunnen redden in onze samenleving. Natuurlijk besteden we hier in de bibliotheek ook aandacht aan; dat doen we al vele jaren het hele jaar door.

Vanaf 8 starten onze vaste programma’s die zich richten op het bestrijden van laaggeletterdheid weer. Dit zijn Boekstart, Voorleesexpres, Taalhuis, IDO en onze Digitale Programma’s.

Tijdens de week van het lezen en schrijven van 8 tot 15 september staan in de bibliotheek IJmuiden presentatie tafels met collectiematerialen en folders en andere informatie om in te zien en onze klanten te laten weten wat wij doen op dit gebied. Je bent van harte welkom tijdens onze openingstijden.

Zelf Nederlands leren? Kom naar de Bibliotheek en vraag naar de mogelijkheden.